PECAZONA

Itt mindet megtudhatsz hogy foghatod ki álmaid nagy halát.

Chod Rig Helikopter szerelék

Talán a Chod Rig kezd egyre népszerűbb lenni itt nálunk, egyre több pontyhorgász használja jó eséllyel. Tulajdonképpen ez egy Helikopter szerelék, ami lehetővé teszi, hogy egy pillanat alatt a Helikopteres szerelékünket Chod-Rig végszerelékké alakítsuk át (vagy fordítva). Mindkét végszerelék típus egyre népszerűbb, mert sokrétűen alkalmazhatóak és rengeteg pontyot fognak velük.

Az iszapos helyen az ólom belesüllyed az iszapba és vele együtt a csali is. Így nyilvánvaló, hogy a csalit nem fogják megtalálni a pontyok. De az állíthatóságnak köszönhetően ez a szerelék jó ötlet ezekre a helyzetekre, és megfelelően beállítva a csalink az iszapréteg tetején fog lebegni.

Nagyszerűen működik, és remek módszer az óvatos pontyok becserkészésére. Én most ebben az esetben a PB Products előre elkészített Heli-Chod végszerelékét használom, amik a leglágyabb leadcore zsinórból készültek. 90 centiméter hosszban szépen kifekszik a vízfenéken és nem akadályozza a pontyokat a táplálkozásban. A főzsinór szakadása esetén a pontynak nem kell az egész felszerelést magával húzni, hanem csak az előkével a szájában elrohanhat, így méltán nevezhető a szerelék „halbarátnak”. Semmiképp ne alkalmazzunk forgót az ólombetétes zsinór és a főzsinór összekötésére.

A horgot egy 6-8 centiméteres fluorocarbon előkezsinórra kötöttem. Ennek a merev zsinórnak köszönhetően az előkénk természetesebben mozog a vízben, és a csalinkat bátrabban felveszik a táplálkozó pontyok. Ezt a módszert jól lehet alkalmazni hinaras, növényes vizeken, a lebegő csali nagyon jól látható a halak számára.

Az előkénket elkészíthetjük másfajta zsinórból, és természetesen használhatunk süllyedő csalit is.

A szerelék elkészítése lépésről lépésre:

 
Dugjuk át a fluorocarbon zsinórt a horog fülén
 
 
Tekerjük rá a zsinórt a horog szárára


 
Utána dugjuk vissza a zsinórt fentről lefelé
 

Húzzuk még jól a kötést

 
Aztán jön az acélkarika...


 
amit felrakunk, és a zsinórt visszadugjuk a horog fülén
 

 
Óvatosan olvasszuk meg a zsinór végét
 

 Jól látszik, a megolvadt rész, ez fogja tartani a csalit

Ezt az acélcsövet a ragadozó halas horgászok használják a csukázó előkéik elkészítésénél

  Tegyük fel az előkére

 A PB Products Big Eye forgó nagyobbik szeme lehetővé teszi, hogy az előkénk könnyedén mozogjon

  A cső után rakjuk fel a forgót, és az előke másik végét fűzzük vissza

  Ezt a fogót fogom használni az acélcső összenyomására, jól látszanak az apró fogak

  Nem kell félnünk attól, hogy a zsinór kicsúszik a csőből

 
A kész D-Rig
 

 
Már csak egy tartozék hiányzik, a  gumigyűrű...
 

  ...és az is megvan

  Jön a csali felrakása, a lebegő bojlit fúrjuk át...

  ...és a fűzőtű segítségével rakjuk fel

Ha a stopperral rögzítettük a bojlit, akkor kész a felcsalizott előkénk


Most a PB Products előre elkészített Heli-Chod végszerelékét alkalmazom. Ez a szerelék lehetővé teszi, hogy egy pillanat alatt a Helikopteres szerelékünket Chod-Rig végszerelékké alakítsuk át (vagy fordítva).


Így néz ki az összeállított szerelék

A lebegő csali ebben a felkínálási helyzetben, jól érzékelhető a táplálkozó pontyoknak

 

Amuroknál is jó eséllyel használhatjuk a Chod Rig-et
 ----------------------------------------------------------------------------

Nagy Gergő Féle Helikopter Végszerelék.


A következő végszereléket azoknak ajánlom, akik a partról dobálva próbálják megfogni a bajszos barátainkat. Dobásnál ennél a helikopter szereléknél a horogelőkénk nagyon ritkán tekeredik fel, ez annak köszönhető, hogy az előke a zsinór körül fog forogni.
Ha a horog megkötéséhez bevonatos fonott zsinórt használunk, akkor szintén csökkenthetjük a feltekeredések számát. A körülményekhez képest mindig a lehető legrövidebb előkét használjunk.
A szereléknél mindig 60 centis süllyedő előtét zsinórt,(leader) teszek fel, ami a pontyok számára szinte láthatatlan és kopásálló.

A szerelék előnyei:
Dobáskor a megfelelően összeállított helikopter szereléknél nem tekeredik fel a horogelőke
Iszapos aljzaton nem az előkénk fog elsüllyedni, hanem az ólom
A kapocs segítségével könnyedén tudjuk cserélni az ólmot és az előkénket. Lássuk a szerelék összeállítását lépésről lépésre:

Szedjük össze a tartozékokat

Az előtét zsinór végére tegyünk fel egy kapcsot

Olyan forgót használjunk, amin az előkét tudjuk cserélni

Tegyünk fel egy gumiharangot és egy gyöngyöt

Aztán a forgót és még egy gyöngyöt

Akasszuk bele az ólmot a kapocsba

Az előke zsinórról húzzuk le a bevonatot 10 centi hosszan és kössünk egy fület

Állítsuk be a hajszálelőke hosszát

A zsinórt tekerjük a horog szárára

Utána dugjuk át a zsinórt fentről lefelé a horog fülén

Húzzuk meg jól a kötést

Tegyünk fel az előkére egy szilikon csövet

Kössünk egy végfület

Akasszuk be az előkét a kapocsba

Néha ez a nyerő csali

Mindenkinek ajánlom ezt a végszereléket

Egy Maconkai 9 kilós tükörponty




Bármilyen kommented vagy tanácsod van a témával kapcsolatban írdmeg a tomi.sms@gmail.com-ra És mi kiírjuk a komment mezőbe !!!!!


Kommentek:








































































































Weblap látogatottság számláló:

Mai: 57
Tegnapi: 130
Heti: 187
Havi: 1 429
Össz.: 604 278

Látogatottság növelés
Oldal: Chod Rig Helikopter szerelék
PECAZONA - © 2008 - 2024 - pecazona.hupont.hu

A HuPont.hu-nál a honlap készítés egyszerű. Azzal, hogy regisztrál elkezdődik a készítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »